iRC TIRE was the official tire sponsor for the 2025 Unbound Gravel

Heather Jackson wins the XL with an amazing time using the durable "BOKEN DOUBLE CROSS TLR" tires.

▶Heather Jackson set a new personal best and placed 8th overall in the 2025 Unbound Gravel XL Women's Race, completing 350 miles (about 480 km) in 20 hours, 57 minutes and 57 seconds.

She used iRC's "BOKEN DOUBLECROSS TUBELESS READY" tires. The dense tread pattern of these tires provides puncture resistance from the sharp flintstones of Kansas.

In an interview with bikeradar.com's Ryan Simonovich, Heather Jackson said, "I know some people were running with slicks in the middle, because it would clear mud easier," "But when you have the chunky treads, it protects against flats a lot more because you have all that extra rubber. I think there were a couple times I definitely would have flatted, like I just nailed some rocks, but I never flatted."

iRC Sponsors Unbound Gravel and Decorates Emporia

iRC served as the official tire sponsor of UNBOUND GRAVEL again this year. They set up a large booth at the EXPO to assist participants who had trouble on their way to Kansas, and also held a pop-up event for their new products, "BOKEN PRO" and "BOKEN G-CLAW," at their shop in Emporia.
The race start street in Emporia was decorated with iRC banners and photos of tires, helping to liven up UNBOUND GRAVEL.


Peter Stetina completed a grueling 200 mile ride on a BOKEN G-CLAW and BOKEN PRO.

He has the power to win, but sometimes things don't go well.
Peter's result at UNBOUND in 2025 was 20th place with a time of 8:59:03. Although the weather and environment change, the finishing time for the 200 miles is getting shorter every year. In the year of peanut butter in 2023, the top time was 11:38:45. Last year on a super dry road surface, it was 9:11:47. And this year's top time is a whopping 8:37:09. Of course, Peter's time was also about 23 minutes faster. Gravel equipment is evolving every year, and the races are getting faster.
iRC gave Peter a new choice. The 700X50C BOKEN G-CLAW and the 700×47C BOKEN PRO. He chose the BOKEN PRO for both front and rear wheels at the start. However, he was not feeling well until the 149-mile checkpoint in the town of Council Grove. He filled up with water, drank some coke, swapped his front tire for a G-CLAW, and then accelerated past over 10 riders, covering 200 miles at an average speed of 22.5 mph.

ヘザー・ジャクソンが耐久性の高い「BOKEN DOUBLE CROSS TLR」タイヤを使用し、驚異的なタイムでXLクラスを制覇。

▶ヘザー・ジャクソンは、2025年のアンバウンド・グラベルXL女子レースで、350マイル(約480km)を20時間57分57秒で完走し、自己ベストを更新して総合8位に入りました。

彼女はiRCの「BOKEN DOUBLECROSS TUBELESS READY」を使用しました。このタイヤは、カンザス州特有の鋭利なフリントストーン(火打ち石)によるパンクへの耐性に優れた、高密度のトレッドパターンを備えています。

bikeradar.comのライアン・シモノビッチとのインタビューで、ヘザー・ジャクソンは「泥を落としやすいからと、センタースリックのタイヤを履いて走っている人もいました」と語りました。「でも、チャンクトレッドだとゴムが厚くなるので、パンクしにくくなります。岩に引っかかってパンクしそうになったことが何度かありましたが、一度もパンクしませんでした」。

iRCがアンバウンド・グラベルのスポンサーとなり、エンポリアの街を彩った

iRCは今年もアンバウンド・グラベルの公式タイヤスポンサーを務めました。カンザスへの道中でタイヤトラブルに見舞われた参加者を支援するため、EXPOに大きなブースを出展したほか、エンポリアのショップで新製品「BOKEN PRO」と「BOKEN G-CLAW」などのポップアップイベントを開催しました。
エンポリアのレーススタートストリートにはiRCのバナーやタイヤの写真が飾られ、アンバウンド・グラベルを盛り上げました。

ピーター・ステティーナは、BOKEN G-CLAWとBOKEN PROで、過酷な200マイル(約320km)を完走しました。

勝利を掴む力があっても、時にうまくいかないこともあります。
2025年のUNBOUNDでのピーターの成績は、8時間59分3秒のタイムで20位でした。天候や環境は年により変化しますが、200マイル(約320km)の完走タイムは年々短くなっています。2023年のピーナッツバターコースのトップタイムは11時間38分45秒でした。昨年は、とてもドライな路面で、トップタイムは9時間11分47秒でした。そして今年のトップタイムは、なんと8時間37分9秒です。もちろん、ピーターのタイムも約23分短縮されました。グラベルの機材は年々進化しており、レースはより高速化しています。
iRCからはピーターに新しい選択肢がありました。 700×50CのBOKEN G-CLAWと700×47CのBOKEN PRO。スタート時は前後輪ともBOKEN PROを選択しました。しかし、カウンシルグローブの町にある149マイル(約240km)のチェックポイントに到着するまで体調が優れませんでした。水を補給し、コーラを飲み、フロントタイヤをG-CLAWに交換すると、10人以上のライダーを追い抜き、平均時速22.5マイル(約36.3km)で200マイル(約320km)を走破しました。